skip to Main Content
Verduurzaming in opdracht van GoedeStede

In 2017 hebben wij in opdracht van GoedeStede het groot onderhoud van 171 woningen te Almere uitgevoerd. Tijdens dit project is er een intensieve samenwerking ontstaan zowel op het sociale als technische vlak. Deze prettige samenwerking heeft erin geresulteerd dat wij aansluitend gestart zijn met het groot onderhoud aan 203 woningen te Almere.

Werkomschrijving groot onderhoud 203 woningen
De werkzaamheden bestaan in hoofdlijnen uit de volgende werkzaamheden:

  • In de badkamer en het toilet worden de tegels overtegeld, het sanitair vervangen en het plafond gesausd.
  • Het keukenblok wordt vervangen en het tegelwerk boven het keukenblok wordt overtegeld
  • Uw woning wordt voorzien van een nieuwe mechanise ventilatiebox.
  • Waar nodig worden de draairamen vervangen door nieuwe uitzetramen met isolatieglas.
  • Het vaste glas wordt, daar waar nodig, vervangen door HR++ glas.
  • De radiator op de badkamer wordt vervangen. Alle overige radiatoren worden voorzien van een nieuwe knop en op de beneden verdieping ook van nieuwe voetventielen.
  • Het dakraam wordt waar nodig vervangen.
  • Alle ventilatieroosters worden vervangen.
  • Alle draairamen en buitendeuren worden nagekeken op werking, tochtdichting en inbraakwering. Als een van deze punten niet voldoet, wordt dit verbeterd of vervangen.
  • De voordeur wordt vervangen door een nieuwe voordeur met drie-punts-sluiting en isolatieglas.
  • De binnendeuren worden vervangen door nieuwe dichte binnendeuren.
  • Buitenschilderwerk aan het houtwerk van de woning (geen binnen schilderwerk).
  • De gevels worden gereinigd en het voegwerk wordt hersteld. Ook van de bergingen.
  • In de woning worden 2 rookmelders aangebracht.
  • De groepenkast wordt vernieuwd.
  • De CV-ketel wordt indien nodig vervangen.
  • De platte daken (ook van de bergingen) worden geïsoleerd en opnieuw bedekt.
  • Het zand in de kruipruimte wordt, daar waar nodig, aangevuld.
  • Alle aanwezige asbest wordt verwijderd.

Bewonerscommunicatie 
De werkzaamheden worden uitgevoerd in bewoonde staat. Gezien de complexiteit van de werkzaamheden is er een intensieve communicatie met de bewoners. Om de bewoners optimaal voor te bereiden hebben wij de volgende communicatie middelen toegepast:

  • Hemink app (Home DNA)
  • 100 % bewonersconsulente
  • Wall paper
  • Informatiebijeenkomst
  • Huisbezoeken
  • Startgesprek met dagkalender
  • Bewonersmap

Omdat de keuken, badkamer en het toilet wordt vervangen bieden wij de bewoners noodvoorzieningen aan, zodat de overlast tot een minimum wordt beperkt.

Wij zijn trots op deze samenwerking en bedanken GoedeStede voor het vertrouwen.

Terug naar projecten
MEER WETEN?

Neem vrijblijvend contact met ons op

Back To Top